بازگشت

تغذيه مناسب جهت حفظ تمرکز در مطالعه در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

در وعده سحر از قندهای مرکب مانند نان، برنج و ماکارانی استفاده کنید این مسئله از افت قند در طول روز جلوگیری می‌کند.

– کلسیم و فسفر باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود لذا با توجه به اینکه در طول ماه رمضان تعداد وعده‌های غذایی کمتر می‌شود، از خوردن شیر و ماست غافل نشوید.

– بعد از افطار حتماً از مواد غذایی حاوی ویتامین B و ویتامین E نظیر آجیل و گردو استفاده نمایید این مواد باعث افزایش تمرکز و بالا رفتن حافظه می‌شود.

– در فاصله افطار تا سحر ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید؛ آب باعث جلوگیری از سردرد می‌شود و در طول روز نیازهای بدن را تأمین می‌کند.

– در ماه مبارک رمضان مصرف پروتئین ها را فراموش نکنید. در میان پروتئین ها تخم مرغ می تواند منبع کامل باشد و نیازهای بدن را تامین کند.

-امگا 3 نیز در تقویت حافظه موثر است و از غذاهای حاوی امگا3 نظیر سالمون، میگو، سویا، روغن بادام زمینی، و … استفاده کنید.

-از مصرف غذاهایی که دارای چربی اشباع نشده اند مثل همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پارچه و … بپرهیزید.

-اگر کم خونی دارید از مواد غذایی و تنقلات حاوی آهن مثل زردالو، آلو، گوشت، حبوبات، سویا، و … استفاده کنید. فقر آهن موجب بی حالی شما می شود و عملکرد شما را هنگام مطالعه مختل می کند.

-توجه داشته باشید بعد از گذشت یک هفته به تدریج بدن شما با شرایط پیش آمده منطبق می شود و شما مثل روزهای اول ماه رمضان بی حال نمی شوید.

-در صورتی که روزه نمی گیرید هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف نکنید. همچنین موارد و نکات بالا را در تغذیه خود رعایت کنید.

-ممکن است در ماه رمضان اعضای خانواده شما روزه بگیرند و شما برای رعایت حال آن‌ها از خوردن وعده های غذایی صرفنظر کنید که بسیار کار اشتباهی است. حتما صبحانه خود را به طور کامل بخورید. خوردن صبحانه مواد قندی، غلات و چربی‌های لازم را در اختیار بدن تان قرار می دهد و انرژی شما را تا پایان روز حفظ می کند.

 

درصورت داشتن سوال از طریق پنل کاربری، ارسال ایمیل و یا به صورت کامنت سوال خود را مطرح کنید

هانیه وزیرپناه

متخصص حوزه روانشناسی هنردرمانی، نوجوان و ارتقا مهارت های فردی و سازمانی

enemad-logo