بازگشت

همایش شخصیت شناسی با متد MBTI برای مشاورین شهر ری

تاریخ برگزاری 20 شهریور 1397

در این همایش به دعوت آموزش و پرورش، با تدریس هانیه وزیرپناه، که در طی 4 ساعت برگزار شد، مفاهیم اصلی و اولیه شخصیت شناسی MBTI به صورت اجمالی بیان گردید و در خصوص نحوه استفاده و شرایط استفاده و کارکرد های این نظریه و مفهوم مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

شخصیت شناسی MBTI، بر پایه نظریه‌های روان‌پزشک سوئیسی، دکتر کارل گوستاو یونگ و همچنین مشاهدات ایزابل بریگز مایرز و مادرش بنا شده است . این سیستم در ابتدا در جنگ جهانی دوم و با هدف چینش هدفدار افراد در جنگ پدید آمد اما بعدا یکی از اساسی ترین مفاهیم برای طبقه بندی شغلی افراد بر اساس توانایی های آنان قلمداد شد. تست مرتبط با این مفهوم یکی از پرطرفدارترین تست های موچود در دنیاست. اما تنها تست دادن آن کافی نیست و شناخت کلیت مفهوم برای تحلیل بسیار مهم می باشد.

تست و مفهوم MNBTI امروزه برای حوزه نوجوان، مشاوره تحصیلی، مشاوره انتخاب رشته، انتخاب شغل، ارتباط موثر و عاطفی، بسیار کاربردیست. اما کاربردی بودن آن مستلزم شرکت در جلسه مشاوره با هدف تحلیل آن، می باشد. میتوانید برای انجام تست MBTI و یک جلسه مشاوره رایگان تحلیل آن، به قسمت آزمون ها مراجعه نمایید.

enemad-logo